VID DET HÄR LAGET ÄR VI GANSKA YRA, FULLA PÅ EN ÖL, DÄCKAR EFTER FYRA




Min storebror fyller the big 3 to the 0, nästa år. Han påstår att han inte åldersnojar & att varje år han hittills haft, varit hans bästa, men jag vet inte. Nu skriver han en bucketlist fullproppad med saker han ska göra innan den stora dagen. Jag har en tendens att vilja vara coolare än min bror, tidigare än honom. Han gick på munkebäcksgymnasiet 1999, jag 2004, men! Jag var bara 14 år, han 17. Jag började skriva när jag var 12, han långt senare. Så, det är väl bara logiskt hur jag känner att jag vill stjäla hans lista & bocka av den nu! Ba, oj då, gjorde jag allt det där innan jag var 25 och du inte föränn du var 30?! NAAAW.

Sen såg jag att han tänkt hoppa fallskärm & med den insikten hoppar jag nog hellre tanken
& skriver en egen lista;

2014:
Ta körkort
Bli kär
Skaffa en tatuering
Klippa håret kort
Springa göteborgsvarvet
Skriva klart en bok.

Andra häftiga saker vore att bo utomlands en längre period och att tjäna minst 25% av årslönen på saker man skrivit, men jag vågar inte utmana ödet. Så jag skriver just DET på listan istället.

Lära mig våga utmana ödet & sluta vara så himla äckligt nojig.
Tur att jag har 3 år på mig, heh.

Ridå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0