AND I CAN'T CONTROL MY HOPE

Jag vet inte om jag ska känna mig lurad.
Eller förbannad, eller arg. Eller bara irriterad.

Jag känner mig som om jag befinner mig i en maktposition. Jag har smuts i mina händer, som jag är beredd att kasta. På någon. Testade med arbetsförmedlingen, men de tyckte inte att det var smuts, de tyckte att det var guld! De tackade och tog emot. Sjukt. Och jag står med den här smutsen och de...är de blinda? Varför glorifierar de något som inte alls är bling-bling som om det vore 24 karat?!

Fattar inte.
Behöver skriva av mig.
Och något man kan tugga frenetiskt på, typ russin.
Eventuellt påskmust också.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAH.

(För att göra en lång historia kort, så är det "helt rimligt" att arbeta gratis i två veckor. För att "eventuellt" bli tim-anställd. Eller Extra, som det så fint heter. Hur f-n kan det vara rimligt att jag ska utföra ett regelrätt jobb utan ersättning för det? Min tid är pengar, min tid är något jag lägger ner på företaget. Något jag borde få ersättning för. Minst kan de betala resan till och från staden jag måste pendla till. Men nej, enligt Ams är det helt rimligt att jag ska betala 90:- per dag i två veckor, för att "eventuellt" bli tim-anställd. Och säga emot...det får man inte. Nej, man ska vara tacksam. Se & le, räkna dagar i smyg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0