A THING I CAN'T REMEMBER; BUT I KNOW IT ANYHOW

Har varit ensam hemma i två dagar, har två dagar kvar.
Lyssnar på min "Hur man förlorar sin ungdom till indiepopen"-lista på spotify. Alldeles för högt.
Städar. Funderar på att blanda en drink. Som för att göra städningen något mer uthärdig.

Påminner mig om hur det var att bo själv.
Påminner mig om hur skönt det är att bo själv.
Att flytta hemifrån och sen flytta tillbaka hem igen är nog det värsta man kan göra.

Två dagar till i frihet iaf.
Passar på att göra sådant där man aldrig gör annars. Låtsas att det är mitt hus. Slänger saker jag tycker är fula. Saker jag tycker är gamla. Ställer fram värmeljus. Tar på mig kläder jag aldrig brukar ha på mig annars, sminkar mig lite hårdare, köper tidningar och hårfärg för mat-pengarna.

Två dagar till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0