THE LIGHTS ARE ON; BUT EVERYONE'S GONE (AND IT'S CRUEL)

Jag är arg-irriterad-&-upprörd idag.
04.05 försvann igår natt försvann en 27-årig tjej ute på Hisingen. Tänker att det kunde varit jag. Jag åkte visserligen någon timme tidigare, med en helt annan spårvagn. Höll mig endast till folktäta områden tills jag kom fram till lugna, fina, pensionärstäta Kungälv. Blir arg-irriterad-&-upprörd över att jag blir glad över att bo ute på Kungälv, man borde vara trygg över hela jävla Göteborg. Från vartenda förort, in till standskärnan tillbaka ut i kranskommunerna. Inte bara de rika områderna, med sina villor och pensionärer.

Tar bort alla intresseanmälningar jag lagt på lägenheter ute på Hisingen.
Passar på att ta bort de från Hjällbo & Hammarkullen också.
Inser att jag blivit en av de. Rädda.

En av de jag avskydde när jag själv bodde ute i förorten.
En av de som inte bor ute i förorterna, men som blir matade med en mediebild som ständigt skapar och pumpar ut fördomar (och sanningar). De som sitter i sina villor, rädda. För vad? Verkligheten eller mediebilden?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Om jag förstod det hela rätt hade hon bråkat med någon på spårvagnen, som sedan hade följt efter henne av. Det är ju riktigt tragiskt, men jag tror att det lika gärna hade kunnat hända i Kungälv.

Kom igen nu, du är ju från Angered. Du vet att det inte är farligt ;)

Sök till Kortedala nu. HHG ska äga området, walla

2010-09-29 @ 17:01:08
Postat av: Saga

Men sannolikheten att det skulle hända i Kungälv är inte lika stor som den att det skulle ske på Hisingen/randomannanförort. Jag kan inte ens säga när ett mord begicks här sist och när var det på Hisingen? I februari? Hjällbo, December?



Jag vet att det inte är lika farligt som media försöker påstå, men litelite farligare än Kungälv är det.



Klart jag siktar på Kortedala! Om HHG tar över området kan det möjligt vara farligt.

2010-10-02 @ 22:54:41
URL: http://wordnerd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0