KONTEMPLERAR ÖVER ALLTING HON REPRESENTERAR

Vet inte om det är en illusion för att jag vet att jag fyller år imorgon, eller om det är någonting alla går igenom veckan innan de fyller 21. Jag känner mig äldre. Mitt rörelsemönster är mer kontrollerat. Jag ser på hur min underarm ligger mot bordet och tycker att den ser vuxen ut. Jag har en minnesbild från när jag var liten, att jag var rädd och mamma la sin hand på min, som för att bekräfta att man kan känna sig trygg och nu ser jag på min hand, att den ser ut så. Som en hand som kan sprida trygghet.

Det är läskigt.
Som att hjärnan uppgraderat sig själv.
Skapat Saga 2.0.

Hoppas denna versionen är bättre än den förra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0