DE SJUNGER OM ATT DEKADENS ÄR DIN BÄSTA VÄN; (VI ÄR INGA BARN & VI KANSKE BORDE VETA BÄTTRE)

Mamma sa precis:
Fast..ni ska väl inte ut ikväll?
Jag kommer bli så orolig.


Haha. Nej, förlåt.
Man får inte skratta åt sin mamma.
Men, lilla lilla mamma.

Jag har fått dricka alkohol i 3 år nu.
Fått ut i 3 år nu.

Har förresten druckit i 5 år.
Det vet du (tror jag).
Inbillade mig att jag alltid var diskret när jag kom hem efter att ha druckit, men med lama ursäkter som "nej, jag åt nog för mycket igår" efter att jag spenderat hela morgonen efter med att spy, så tror jag att du vetat.

Jag borde inte ens bo hemma nu.
Det var aldrig planen, egen lägenhet när sommaren var slut. Det var planen.
Glömde att världen oftare är en dystopi än en utopi.

Nu har jag på mig en brons-metallic kjol.
Matchande nagellack & mycket smink. Kanske lite för mycket.
Lite löshår på det.

Klart att jag ska ut ikväll, lilla lilla mamma.

Sedan får alla hålla tummarna, att Göteborg är en snäll stad att vistas i ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0