WORST CASE SCENARIO

Sjukt obehaglig grej;
Jag har tidigare skrivit om en kille jag träffade på en kryssning en gång. Men, en sak jag inte skrivit om är hur han ville att jag skulle strunta i gävle-studierna och flytta hem till honom. Och detta enbart efter att vi endast känt varandra i två timmar. Kanske tre. PÅ-EN-KRYSSNING.

Fast, det var inte det som var obehagligt. Då sa jag nej, men jag kan tänka mig att jag hade sagt ja om det skett nu.
Det obehagliga är, att han tre månader senare hade ändrat relationshipstatus till förlovad med en tjej som ser ut precis som mig. SJUKT OBEHAGLIGT.

En annan smått obehaglig grej är att jag fortfarande såhär 1 år och 1 månad senare tänker på honom. Och att jag tycker att tanken på att de två gifter sig, flyttar ihop & skaffar sig barn ihop (& ett liv ihop) är ännu obehagligare, gör det nästan bara värre. Det kunde vara mitt liv, mina framtida barn som såg ut som schulman-brothers kopior. Men nu är det inte mitt liv, utan hennes.

& hon vet inte om ovan nämna berättelse. Eller att hon är läskigt lik mig.
Men han vet.

(SJUKT-O-B-E-H-A-G-L-I-G-T)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0