Utkast: Nov. 11, 2010

Det positiva med mitt jobb är det negativa.
Det negativa med mitt jobb är det positiva.

Man vet aldrig vad man möter sekundrarna efter att man slagit in ett nytt nummer. Om det är en grinig, en som inte kan svenska, en som blir nervös, en pratglad, en som avslöjar allt för mycket eller en rent av skrikande människa man möter. Igår fick jag veta att jag tydligen bryter och att han jag ringt vägrade prata med någon som inte kunde korrekt svenska (Då kan jag ju poängtera att jag inte bryter...alls). Idag berättade en tjej om alla hennes problem med svamp i underlivet. Notera då att jag ALDRIG frågade om några problem hon haft/har rent fysiskt. En hade "det ska vara gött att leva, annars kan det kvitta!" som uppringningssignal och en annan hade Beyoncés "Single ladies" på i bakgrunden, det var fredagskväll och man kunde höra hur hennes två barn sjöng med. När låten tog slut och jag hann tänka "äntligen" så skrek den ena "IGEN-IGEN!" och den sattes på igen.

Hjälp mig.
Två veckor gone, två veckor to go.
Andas in, andas ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0