HADE INGENTING, TILL ATT TJÄNA LIKA MYCKET SOM DIN MÅNADSLÖN PÅ ETT DJ-GIG

När man har rösten som enda arbetsredskap, så undrar händerna vad fan man håller på med. Arbetar gör man ju med händerna, säger dem. Blir rastlösa. Sprattlar åt alla håll och kanter för att hävda sig. Brukar mest rita mellan samtalen. Streck efter streck. Ibland ett får. Idag fick jag en ny idé & googlade Origami under en av pauserna. Började vika pelikaner efter pelikan. Blev 5 stycken som jag ställde framför datorskärmen.

& nu innan jag skulle somna kom minnesbilden tillbaka. Jag glömde slänga dem. Det står fem pelikaner vid en dator i lokalen. Hoppas att personen som sätter sig där imorgon uppskattar dem. I en av de har jag skrivit "Det var jag & jag gjorde det bara för dig". Fnissar så mycket att jag inte kan somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0