LEVER PÅ LÅNAD TID, MED LÅNADE PENGAR

Jag har 5000:- kvar på mitt konto. Det är 11 dagar kvar tills påfyllning sker. Och jag ska inte handla mer innan dess. Inte något. Inte ens en frukt eller två. Eftersom jag åker till göteborg om 11 dagar och både kyl&frys är fulla så blir det rester och åter rester tills dagen jag åker.

Det har aldrig hänt förut. Det är något nytt.
Det är en sådan främmande tanke att jag inte vet vad jag ska göra av den.
5000 kronor plus är mycket! Det är galet! Insane!
Nej, jag förstår inte hur det plötsligt kunnat ske. Jag som alltid legat på minus. Varenda månad sedan jag flyttade hemifrån har jag varit tvungen att handla för en liten summa pengar, jag hänsynslöst snott från min mamma. (Okej, jag har hennes medgivande och summan har inte varit så stor, men ändå!)

Jisses. Jag känner mig så rik att jag blivit snål.
Nu ska alla småpengar hamstras. Ingen veckotidning ska köpas till tågresan.
Nej. Jag ler fånigt och tänker tyst moahaha. Nu ska jag bli rik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0