ISANDE DISKANT; JAG FRYSER NÄR NI PRATAR

Märkte att jag inte skrivit något här på över en vecka, men samtidigt haft massa läsare. Ni har inte missat något.
Jag har varit sjuk. Det kanske jag skrev? Orimliga mängder snor och en begynnande halsfluss drabbade mig. Halsflussen ångrade sig och gick vidare ner till luftröret och bestämmde sig för att bli bronkit istället. Kul! Sedan så åt jag av de där hallonen som Ica sedan återkallade pga risken att bli magsjuk. Ja, det var ju ännu roligare.

Man orkar inte blogga då.
Men medan jag legat i min säng, i misär så insåg jag att.
Jag är på fel plats.

Jag är en storstadstjej. Västkusten är Bästkusten.
Är jag sjuk, vill jag kunna ringa min bästis som kommer över och fikar, utan rädsla att bli smittad.
Är jag sjuk, vill jag kunna ta bussen hem till mamma så hon kan bädda ner mig i mitt gamla rum och klappa mig omsorgsfullt över håret. Inte ligga ensam och isolerad i en liten etta nästan 600 mil ifrån allt det där.

Så, jag har bestämt mig.
Det blir inget mer Gävle för mig.
Jag ska söka jobb och skaffa lägenhet i Göteborg.
Pussla ihop min examen på egen hand. Har 120 hp, någonting borde man kunna få ihop.
Får se om det blir inom media eller inom kultur. Framtiden bestämmer.

72 dagar kvar i Gävle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0