DET KÄNNS SÅ RÄTT; ÄVEN OM ALLTING VI GÖR BLIR FEL

Anteckning från idag; 1.

Jag lämnade in min kamera för "lagning" den 10 april. Note to self; karma is a bitch.
Den var inte ens trasig, några skönhetsfel här och där. Sådanadär småsaker som vilken kamera som helst skulle fått efter närmre 4 års konstant användande. En plastbit lossnar, en gummigrej tappar fästet. En blick mot kamerans håll & jag får den briljanta idén att skicka in den på reperation då superförsäkringen (löjligt namn ja, men sjukt bra grej) går ut i september. Note to self: Don't fix it, if it aint broken. Kameran ligger fortfarande på något random lager och VÄNTAR på att bli fixad. De har inte ens rört den.

Nikon D50.
Kom hem. Vi börjar om igen.
Du var fin som du var, förlåt.

Anteckning från idag; 2.

Man känner sig verkligen mycket tjockare när man inte tränat på över en vecka. Och ätit typ muffins. Hade lite små-ångest över att flytta över mitt gym-medlemskap hit. Men! Surprise. Det gick supersmidigt och fint. Får tillgång till samtliga SATS i Gbg, för samma pris jag betalade i Gävle. Och SATS inne på kompassen var amazing. a-m-a-z-i-n-g. Nu ska jag bara testa på den på Kungsgatan också. Och Vallhalla. Alltså. Nu inser man hur fruktansvärt fjuttigt gymmet i Gävle var. Där var man tvungen att träna det passet som gällde för dagen. Ett pass åt gången. Nu kan man..välja! Jag bläddrar frenetiskt i mitt schema-häfte och har svårt att ta in att jag kan välja mellan 9 stycken spinningklasser om dagen. Eller om min lunch-träning ska vara bodypump, powerstep, yoga, spinning, dance eller combat. Sa jag amazing? Säger det igen.

Anteckning från idag; 3.


Igår fick jag ett sms från blodgivningen. Man märker att de försökt skrämma upp sin målgrupp. Det står inte; Vi har blodbrist på din blodgrupp (0). Du är välkommen f.r.o.m 22 juni. Nej. Det står; Nu i midsommartider ökar trafikolyckorna avsevärt. Du vet själv hur det är. Så mycket som ska fixas, så lite tid. Du krockar md bilen. Du behöver blod. Din blodgrupp är slut på sjukhusets lager och du...önskar att fler lämnat blod innan firandet. Bristen på blodgrupp 0 är hög nu, kommer bara bli värre under helgen. Kom nu. Du är välkommen f.r.o.m 22 juni.

Jag tror jag skrattade i närmare en kvart.
En av mina många konstigheter är att jag älskar att lämna blod (tvingade med mig min mamma till blodgivningen samma dag jag fyllde 18), så trots det tragikomiska smset, passade jag på att gå dit idag. Men nej, tydligen är mitt blodvärde så lågt att det är farligt. Blir ledsen. Deras skrämselpropagande biter på mig. Nu önskar någon som krockat att jag ätit mina järntabletter som jag borde. Nu önskar någon att jag inte var vegetarian. Tack, droppen! Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0