TAR INTE SEDEN DIT JAG KOMMER; OM SKEDEN ÄR AV SILVER TAR JAG DEN NÄR JAG KOMMER

Törsten efter morgondagen
Doften av en bättre tid
Smaken av idag känns maken
Ofta är det våran syn

(Jag vill aldrig någonsin att det ska bli imorgon)


Ingen klickar ändå på youtube-klipp man envisas med att slänga upp i bloggen för att påpeka en viktig del av sin image, gång på gång. Och just denna är lite tråkig, men! De sekunderna mellan 1:51 & 2:10 är fruktansvärt fina.

För mig är texten kanske den viktigaste beståndsdelen i en bra låt, så har det alltid varit. Och när jag hörde denna låten första gången tyckte jag att texten var konstig. Framhafsad. Men efter att ha lyssnat om och om igen, och läst texten, så förstår jag att den har en dimension som jag saknar i mitt egna skrivande och att jag därför inte kunnat se vad som egentligen står i texten, förutom alla ord. Låten är varken konstig eller framhafsad. Den är sann.

Antingen det, eller så har jag bara blivit hjärntvättad/förälskad/whatever.
Kanske all of the above.
Antagligen all of the above.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0