ETT DJÄVULSKT DRIV, EN HIMMELSK IVER; HOPPET HÄRJAR, RIVER & SLITER I MIG

Igår kunde jag inte somna. Kanske inte så konstigt då jag valt att lägga mig 22.00. Vände mig om flera gånger, vände på kuddarna i min säng, vände på täcket. Slängde ner allting på golvet i frustration och klev upp. Tog en dusch & bara tänkte.

I takt med att dropparna föll så lät jag tankarna falla. Efter ett tag så föll en tanke som inte var lika flyktig som de tidigare, den ville inte rinna av lika snabbt som de andra. Som om den var värt attha kvar ett tag, värd att fundera över, vända ut&in på. Jag vet inte, egentligen är det för tidigt för att säga det högt & skriva ner det, eftersom det:

1. Var en kvällstanke. (Man vaknar pigg på morgonen, glad. Ler åt hela världen för att för varje minut som går se mer och mer av den. Världen alltså. Man inser allting som är fel, allting som är orättvist allting som är äckligt. Tills man inte ler mer, tills man på kvällen bara tänker tankar som är sorgsna. Kvällstankar = Ångest-tankar)

2. Är någonting jag tänkt på i några få timmar.

Jag vet inte vet hur det blir än. Men jag funderar på att hoppa av Informatörsprogrammet.
Det som talar för att det är något jag bör göra & ja, kanske även fullfölja är att det var en tanke som gjorde mig glad. Som om jag blev lycklig. God knows I havn't felt that in a long long time. Fick mig att glömma hela världen för en stund och le igen, som om allting föll på plats. Vilket gör mig mer och mer övertygad om att jag är på fel plats, vid fel tillfälle.

Det vi ska läsa till hösten är inte något jag ser i min framtid, den här staden är ingenting jag ser i min framtid.
Mina scenarion just nu är:

1. Söka jobb i Göteborg, trots att det inte finns några, vafan i'm still young jag kan ta ett skitjobb. Skaffa en lägenhet där & bara leva. Som jag gör nu, fast med närhet till familj och vänner. Närhet till allting jag älskar mest. Fiket där man skriver hemtentor på 5 timmar bara för att atmosfären är så fantastisk, stadsbiblioteket där man kan gå runt i timmar och fingra på bokryggar eftersom det är så stort och fyllt av så många olika historier.

2. Fortsätta studierna på hemmaplan, läsa  kulturstudier C, skriva C-uppsats. Ta examen inom kulturvetenskap istället för medie och kommunikations vetenskap. Eller fortsätta på mediekommunikation B, skriva B-uppsats. Skaffa en lägenhet där & bara leva. Som jag gör nu, fast med närhet till familj och vänner. Närhet till allting jag älskar mest. Fiket där man skriver hemtentor på 5 timmar bara för att atmosfären är så fantastisk, stadsbiblioteket där man kan gå runt i timmar och fingra på bokryggar eftersom det är så stort och fyllt av så många olika historier.

Vet inte, vi får se.
Ser fram emot våren och dess sol.
Det är egentligen det enda jag vet med säkerhet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

om det blir så kommer jag sakna dig!

2010-01-04 @ 12:59:25
URL: http://hennydahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0