två-noll-noll-nio.

Januari
Började träna för första gången i mitt liv. Blev antagen på MKV A, men bestämmde mig i sista stund att läsa förtsättningskursen på kulturstudier. Att skriva B-uppsats kändes väldigt 2009. Lärde mig laga pannkakor.

Februari
Åkte till stockholm för att hänga lite med min storebrror, vi sorterade hans filmsamling på 458 filmer i bokstavsordning. Mellandags-rea shoppade. Ja, i februari. Det är så de gör i stockholm. Skrev hemtenta, skrattade åt alla facebook-status-uppdateringar som löd "tenta-ångest". Det var ju piece of cake hela köret. Struntade i alla extra pieces of cake och gick ner 4 kilo.

Mars
Började följa American Idol. Slutade följa American Idol. Såg på melodifestivalen hos Linnea. Spenderade kvällen med att påpeka hur mycket jag ogillar Måns Zelmerlöw, blev återigen hopplöst förälskad i Lasse Lindh (ja, trots att han är 35, men kolla bara på honom! C-u-t-i-e!). Såg Cirkus Miramar live. Började gilla Måns Zelmerlöw.

April
Kom på dagen innan deadline att man kanske skulle ansöka till högskolan trots allt. Lät tankarna snurra i huvudet, bläddrade igenom känslokatalogen i huvudet och hamnade någonstans mellan bibliotikarieprogrammet och informatörsprogrammet. Valet föll på den senare. Bjöd hem alla vänner på årets första grillkväll (helgen FÖRE alla grannar. Kände mig stolt som förutsätt det fina vädret). Vi målade staket & softade. Åkte till liseberg med Alexandra och blev kär i Daimhjuls-killen. Jag kollar fortfarande upp honom på facebook då & då. True story, något läskig kanske, men true.

Maj
Upptäckte årets första jordgubbar. Levde praktiskt taget enbart på jordgubbar.
Skrev B-uppsats. På fik, hemma, på stadsbiblioteket, hemma.

Juni
Lämnade in B-uppsatsen. Klarade B-uppsatsen. Såg twilight för första gången, blev som alla andra kär i Robert Pattinson. Gick på 44-års kalas för Axel och Jonathan. Hängde med Alexandra på midsommar, efter mörkrets ingång gick vi ut för att traditionsenligt plocka 7 blommor att lägga under kudden. Gick baklänges gjorde vi också. Efter ett tag började det ösregna men nej,  vi fick inte springa hem. 7 blommor skulle hittas & det skulle göras baklänges. Himla fin kväll. Åkte upp till stockholm för att hänga med min bror. Gick på gröna lund för första gången i mitt liv. Fick reda på att Broder Daniel Forever skulle förhandsvisas. Köade i 5 timmar för biljetter, helt ensam. Fick 2 biljetter, tävlade på GP.se och vann 2 biljetter till.

Juli
Såg Broder Daniel Forever med Sabine, Linnea & Alexandra. Med Henrik Berggren, Pop-Lars och Theodor närvarande i lokalen. Vi skrattade, vi grät, vi var glada över att vi inte var med. Åkte till Polen med min storebror. De förlorade barnen återvände till hemstaden Szczecin. Spenderade mycket av vår lilla tid där med vår morfar. Det var aldrig planen, men det blev så och det är jag glad för idag. Besökte vår mormors grav också. Fick antagningsbeskedet från högskolan. Bestämmde mig för att åka till Gävle för högskolans Öppet Hus, tvingade med min min storebror så det inte skulle vara så läskigt. Tackade ja till min plats på Informatörsprogrammet. Fick min första egna lägenhet.

Augusti
Packade ihop hela mitt liv i flyttkartonger. Blev kär i Markus Krunegård. Var på Göteborgskalaset, såg detektivbyrån, bob hund och Markus Krunegård. Blev ännu mer kär i Markus Krunegård. Valde ut det viktigaste ur flyttkartongerna och fyllde 2 resväskor. Åkte till Gävle, för andra gången. Fick nycklarna till lägenheten. Blåste upp luftmadrassen, sov första natten i första egna lägenheten. Började skolan. Först nollning, sen skola. Skrev kärleksbrev till Markus Krunegård, men han svarade aldrig. Köpte biljett till popaganda och gick helt själv, såg florence valentin, [ingenting] och Markus Krunegård. Blev så kär i Markus Krunegård att det nästan blev löjligt.

September
Lärde känna mer och mer Gävle-folk. Var på fester varje helg. Körde en allnighter på högskolan med filmredigering.
Pluggade till min första sals-tenta.

Oktober
Klarade min första sals-tenta. Bowlade, åkte på studentkryssning, kom in på en nattklubb med 23-årsgräns utan att visa leg. Fyllde 20 år, firade med att bjuda alla som ville på tårta nere på pubenpuben. Min laptop dog och fick åka in till sjukhuset. Jag planerade att kidnappa Calle Schulman. Min morfar dog.

November
Missade mycket i skolan, åkte till Polen för begravning. Försökte dränka sorgen med alkohol. Det fungerade inte. Försökte dränka den med att se på skräckfilm. Det fungerade inte. Försökte dränka sorgen med att vara kreativ. Fungerade sådär. Missade mycket i skolan, åkte till göteborg och såg Cirkus Miramar live. Såg Gävlebocken live.

December
Sov fruktansvärt mycket. Hade tappat mig själv så mycket att det var det enda kroppen orkade. Tiden gick för fort. Såg 40 centimeters snö. Åkte till Göteborg. Firade Jul. Fick en ny mobil.

Fruktansvärt komiskt hur man ser att det går utför.
Önskar att jag insett det tidigare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0