IT'S A BIG DAY COMING FOR ME, BIG DAY COMING YOU'LL SEE AND IT WONT BE LONG; IT WONT BE LONG

Igår var episkt.
Nyårsafton 2009 edition; ska man avtacka ett helt jävla decenium ska man göra det ordentligt.
2010 har fått den mest legendariska starten i världshistorien (tänk nu på att jag lider av svår hybris, vilket gör att jag såklart syftar på min världshistoria och inte den tråkiga varianten).

Linnea, Petra, Axel och Ebbe satte sig på ett tåg tidigt den 31/12 för att på eftermiddagen hamna i gevalia-land. Tågen blev försenat,
bussen de kulle ta kom aldrig,
Två timmar senare än tänkt hade jag en lägenhet fylld med göteborgs dialekt.
Mat började lagas och dryck intas. Ansikten sminkas och partyhumöret peppas med decienniets bästa låtar.
Ringde Alexandra och Sabine som egentligen även de skulle suttit på tåget. Skällde/beklagade/pratadeomlitealltmöjligt med dem ett tag.  Resväskor blev öppnade och nyårsblåsor kastades ut över hela lägenhetsgolvet.





FASTFORWARD>> Vi åt tre-rätters & drack champange/cider/drinkar/shots.




Vid 00.00 så sprang vi ut. Såg nästan inga fyrvekerier. Brukar det vara så i Gävle? Är jag bortskämd med pangpangandet vi brukar ha i göteborg? Sprang runt i sätra ett tag, började prata med en tjej som var glad och hade champangeglaset lite för fullt. Visade sig vara min dörr-i-dörr granne & när jag tog upp en cider ur fickan så sa hon "Ja, hellre en cider i fickan än en cider i fittan!" Visdomsord för 2010. Efter en halvtimme hamnade vi blöta & glada i min lägenhet.



Väl där kunde vi inte låta partyt vara över, vi hade precis avslutat sista festkvällen för 2009 och var i fullt beredskap att starta första festkvällen för 2010. Minns inte riktigt hur, men killarna raggade till sig två festinbjudningar. Ett brats-gäng på pinnmo 4 och ett gäng på pinnmo 8. De startade sin eskapad på 8an och var där i en timme, fick höra opera, saxofonspel & ja, inte vet jag, flasha sin haj-hatt. De svarade iaf inte på sms, så något legendary måste ha hänt. Kom tillbaka och bestämmde sig för att fortsätta kvällen på 4an. Där hade bratsen som tidigare varit fulla&glada blivit ångestfyllda och nerknarkade. True Story. De sprang snabbt därifrån och plingade på hos 8an igen och sa att vi på 12an har singstar. Vi tjejer ville ju också vara med om något legendary kvällen till ära.

Kvällen avslutades kring 5 då luftmadrasser blev uppblåsta och bilder som blivit tagna under kvällen blev genomtittade. Vi vaknade kring 12, gick och handlade mat. Luftmadrasser blev urblåsta, nyårsblåsor nerpackade i resväskorna och hejdå-kramar utdelade. Nu sitter de återigen på ett tåg, på ett tåg jag, år 2009 hade önskat att jag också satt på, men som jag år 2010, nästintill är glad över att slippa.

KÄNNS FINT.
Mår bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0