DOM ÄR SOM OSS; DU & JAG VANLIGA

VILL UT OCH JOGGA NU! NUUNUNUNU!

När jag bodde hemma kunde man dra ut när som helst. Bodde i ett lugnt område, där bara pensionärer och barnfamiljer hade råd att bo. I februari sprang jag ute nästan varje kväll, spelade ingen roll att det var kolsvart ute, spelade ingen roll att slingan låg ute i skogen för man visste att alla satt inne och kollade på aktuellt. Jag saknar det, speciellt känslan av den kalla luften mot ansiktet. Varje lördagskväll i februari som satte guldkant på hela kungälvs familjers vardag så sprang jag runt den där sjön, runt runt runt. Jag blir galen av att inte kunna göra det här.

Jag har försökt springa på löpbandet nere på SATS men det är omöjligt. Så fruktansvärt inspirationslöst och jag stannar automatiskt efter en kilometer, jag kommer aldrig kunna springa 5 kilometer på ett löpband med samma lätthet jag springer det utomhus. Och det är faktiskt jobbigt, för det är så skönt att springa och att inte kunna göra det blir så...eller, man blir så äcklig. Känner sig lat, som om kroppen bara faller ihop. Och det gör den väl med.

Igår bakade jag kakor.
Idag slängde jag skiten i papperskorgen.
Imorgon är det första februari.

Ingen alkohol.
Inget socker.
Träning 4 gånger i veckan.
(Nu jävlar ska de 6(!) kilona jag lagt på mig sedan augusti bort.
Och gärna några till för inte fan var jag smal till och börja med)

BEACH 2010.
Eller snarare vår 2010.
Slutdatum blir 1 april, då då då
kör vi då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0