ALLT ÄR FÖR KONSTEN; INGET FÖR BERÖMMELSEN

Nu har vi skola varje dag.
Från i genomsnitt två lektioner i veckan, till varenda dag.
Inget märkvärdigt egentligen, det här med rutiner. Varenda människa i det västländska samhället anpassar sig till dem och lever efter dem. Tyvärr verkar de ha en anpassningsperiod. Och min hjärna har inte riktigt hunnit anpassa sig. Den tvingade kroppen att stanna kvar en extra stund i sängen. Som om vi inte alls hade föreläsning idag.

Kanske berodde det mest på att jag drömt mardrömmar hela natten.
Vaknade med en blodig kudde. Alltså, på riktigt, inte i drömmen.
Mitt i natten har jag tydligen skurit mig i fingret med min kökskniv.
Känns fint.

Att drömma mardrömmar & gå i sömnen är alltför välbekant, men det där var ju löjligt.
Mitt genom nageln också. Awesome. Verkligen.


Ikväll ska jag dricka de cidrar som lämnats i mitt kylskåp sedan nyårafton. Blanda ihop en härlig drink och spela lite tv-spel. Läsa lite kurslitteratur och sedan hänga nere på pubenpuben.

Kurera mig själv lite på det vis jag gör det bäst.
Alkohol, hybris, krigsromantik och disco.
SKÅL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0