JAG VILL BO I EN SVAMP, ANNARS FÅR JAG;

Hittade en lägenhet på boplats, som jag vill ha extremt mycket. Blir smått illamående och får ont i magen av att veta att jag ändå inte kommer att bli erbjuden visning på den. Ändrar alla mina registreringsuppgifter så att jag ska passa in i profilen de söker, skriver att jag söker lägenhet endast i det området, i den prisklassen och att jag tjänar nog med pengar (och så gör jag inte det :pppPpPPPp). Den ligger centralt, är sjukt billig och stor. Åh gud, i can only wish.

Håller tummarna.

Fast egentligen har jag inte så höga krav, sålänge jag får bo inom spårvangsnätet. Frölunda, hisingen, kortedala, whatever. Min bror fick en asbra lägenhet i göteborg på bara två månader år 2005, år 2008 fick mina vänner bra lägenheter på kort tid. Nu ligger kötiden på 2 år..minst! Vill skratta & gråta & skratta & gråta.
Mejlade en som arbetar på en av de större hyres...eh, bostads?..eh. Vad heter det?
*googlar*
Hyresvärd!

Hon skrev tillbaka lite kryptiskt att jag i smyg kan ringa henne när det kommer upp en lägenhet som passar mig.
(Så det är SÅ man får en lägenhet utan att stå i kö?)
Omg.

Kommentarer
Postat av: sabine

Erkänn Majorna.

2010-12-17 @ 16:17:35
URL: http://sabzs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0