DU VET ATT DET BLIR MAYHEM.

Hur kommer det sig att 90% av alla bloggar är menlösa kopior på varandra? De har inte bara förbryllande lika layouter, utan delar även på ett enda intresse stavat k-o-n-s-u-m-t-i-o-n-s-h-e-t-s. Lyssnar på den musik som radion säger åt de att lyssna på (för det är enklast så, orka leta sig fram till musik). Älskar allting som kommer ur Oskar Linnros mun trots att han uppenbart inte har någon sångröst. Länkar inspirationsbilder från weheartit. (För alla samlar inspiration från samma ställe, länkar samma inspirationsbilder. Utan minsta lilla eftertanke, förvånar mig inte ens om de ens har någon aning om varför de just länkade de bilder de länkat. För det spelar ingen roll.) Jag hatar att det inte spelar någon roll. Att inte en enda person ifrågasätter.

Att de själva inte ifrågasätter.
Utan fortsätter reducera sin existens till en domän-adress.
Formar ett internet-jag för att anpassa sig till andras internet-jag.

Jag vill skaka om varenda bloggande tonårs-tjej & bara få de att reflektera över sig själva.
Tänka; Vem är jag? Kom igen, försök ha en enda egen åsikt om NÅGOT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0