ULLA RED TILL ULLARED. ETC.

Borde sova men har påbörjat ett projekt jag kallar "Få mamma att gå med på att dra till Ullared så fort hon vaknat (eller imorgon, eller okej. Torsdag går också bra.)"

Vakna tidigt, vara med vid frukosten, glad & social & dricka kaffe. Erbjuda mig att ta disken.
Smyga in att "åh, kolla vädret. Brr BRR. Regn&rusk, oj vilket bra Ullared-väder! Grymt bra dag också! En tisdag, innan löning & folk har precis börjat skolan igen. Ullared <3"

Mamma kommer vara avvaktande. Tänka tanken. Gilla den i smyg.

Här kommer jag nämna ett par jeans-leggins jag köpte i helgen. "Du vet de jeans-legginsena vi köpte på Ullared sist" kommer jag säga. Hon kommer nicka. "De gick sönder förra veckan" kommer jag fortsätta. "Så jag åkte in till stan och köpte ett par nya. 300:- kostade de! Vilken skandal". Mamma kommer kolla konstigt på mig, kanske tänka att "eh, vaddå skandal?" Jag upplyser henne om att de vi köpte på Ullared faktiskt bara kostade 119:-.

Hon kommer le. Tänka tanken. Gilla den i smyg.

Här drar jag fram esset. Ullared-bloggen.
Alla håller tummarna att de uppdaterar om något riktigt mammig imorgon på morgonen. Tips till Ullareds-bloggen;
Mamma faller för allt som är marint. Randiga tröjor, ankare och sådantdär.
& det är det enda. Hon är lättflörtad, min mamma.

Alla håller tummarna, för att hon kommer tänka tanken. Gilla den & köra den lilla blå bilen ner till Ullared.

(Annars har jag ju förlorat värdefulla sov-timmar på att planera det här scenariot i onödan
& så kan vi ju inte ha det.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0