TÄNK OM VI KUNDE STANNA TILL; GÖRA SAMMA SAK EN MÅNAD TILL

Saker jag lovade mig själv när jag flyttade hem igen:

Ta del av allt fint kulturellt Göteborg har att erbjuda, som Gävle så smärtsamt uppenbart inte kunde ge mig.
(Som för att verkligen rättfärdiga för flytten. Flytta skulden från mig själv, till staden.)

1. Anmäla mig till stadsbibliotekets "Skriva Poesi"-kurs.
2. Anmäla mig till random dans på Danshuset.
3. Se minst 2 av uppsättningarna på Göteborgs operan & minst 4 av de på Stadsteatern.

Jag tror att det var där & då, jag insåg att Göteborg alltid kommer att vara min stad.
Frihetens valfrihet. Att man kan fylla sin fritid med saker som betyder något.

& inte bara placera sin kropp i soffan, med fjärrkontrollen i handen i brist på saker att göra som ger en motivation & inspiration.
Klart att jag tappade bort mig själv någonstans på vägen & klart att det tar tid för mig nu att plocka ihop bitarna, en efter en. Börjar med att dansa på torsdagar, skriva poesi på tisdagar och fylla helgerna med att gå på teater.

Kan nog bli en fin höst det här.

Kommentarer
Postat av: Tim

tack som fan! du anar inte hur glad jag blir, och om du gör det förstår du antagligen hur mycket! tiotusen tack! gillar det du skriver. låter toppen med skriva poesi-kursen. är den för alla (läs: åldersgräns?)? göteborg är en fin stad, säkert ännu finare med dig! kram på dig!

2010-08-28 @ 14:07:24
URL: http://inreagent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0