DYSKOTEKA GRA

Jag håller på att vinkla mitt CV så det får mig att framstå som den perfekta personen till det här för tillfället relativt perfekta jobbet. Finner dock två problem.

1. Jag hatar att skriva på det här CV:t. Man måste hävda sig själv & allt jag tänker är vem fan är jag att hävda mig själv? Man ska tydligen bifoga en bild också. Så de kan försöka se om man är söt & trevlig också. Så de kan studera den i detalj, ler hon tillräckligt mycket? Eller är hon snygg nog?

2. Det är ett jobb i Polen, förvisso inom ett svenskt företag.
Jag som tyckte att Gävle låg alldeles för långt ifrån Göteborg, hur långt ifrån ligger inte Warszawa då?

Men jag är ung. Hemlös, arbetslös och värdelös.
Ska jag göra något sådanthär, ska jag göra det nu.

Utöver de två problemen, har jag kommit fram till två något bättre saker:

1. Svensk lön på polsk mark = mycket sparande = mycket pengar till [insert valfri framtida aktivitet.]
2. Arbete utomlands = ser bra ut på ett framtida CV.
(+ Jag borde sluta vara så fruktansvärt rädd hela tiden.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0