DU SÄGER; SKRIV NÅGONTING POLITISKT, FÖR DET VET JAG ATT DU KAN



Det är smått ironiskt att jag var mer politiskt insatt vid det förra valet, då jag var för ung för att rösta, än vad jag är nu. Jag gick runt och surade flera dagar när jag fick veta att en belant röstat på något oseriöst som ett parti öl, eller liknande. Stod utanför vallokalen och tittade ont på människor som jag så fördomsfullt antog precis lagt någon annan röst än röd. Det är smått ironiskt att jag nu inte kunde brytt mig mindre. Man blir cynisk med åldern och jag gillar det. Naiviteten blir utbytt mot en falsk känsla av att man knows-it-all.

Jag behöver inte sätta mig in i de olika partiernas debatter och falska löften. För de spelar ingen roll. Jag kan lika gärna rösta på ett parti öl, fnissa lite över fyndigheten och se hur det står 16-åringar utanför lokalen med politiska-pins på väskorna som ger folk onda blickar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0