Anteckningar från ett ögonblick;

1.
urladdad nerbäddad inbäddad
Feber stod utanför mitt hus igår, plingade på.
Jag öppnade och fick huvudvärk, halsont och en allmän känsla av att jag hatar hela världen.
F-A-N.

2.
Jag har känt mig efter i hela mitt liv. I hela mitt liv har jag umgåtts med människor äldre än mig, jag är en 88 fast i en 89:as kropp. Skillnaden är inte stor i månader, men den har gjort att jag känt mig efter, fastän effekten logiskt sett borde varit den motsatta.

3.
Som när man säger att "Jag var för ung för att vara där"
Och personen svarar utan minsta eftertanke "men det var ingen åldergräns?"
Och man kan inte låta bli att le av naiviteten och avsaknaden av eftertanke;
Sa jag någonsin att det var därför?
Åldern utombords har ingenting med åldern inombords att göra.


4.
Jag tänker ganska ofta på dig, det spelar egentligen ingen roll. Jag vet att det inte spelar någon roll. Men jag kan inte låta bli att önska att det gjorde det. Att det kunde ändra hur jag ser på mig själv, hur jag ser på livet. Men har man gått i samma spår år efter år, så går det inte. ERROR.

5.
Dagen går & jag förstår att trots att det var tidig morgon nyss, så måste solen ha sin gång.
& dagen går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0