TYSTNADEN ÄR DET SOM ÅTERSTÅR & NÅGRA RADER SOM JAG SKREV

"Han höll sitt krucifix i handen, men mannen bara log & plötsligt steg en skepnad ur hans kropp; om det var själen eller anden eller någonting som dog, så var det ändå något som flög bort"

Jag gillar verklighetsflykter. Ni vet, man slänger in sin mobil i garderoben. Man drar ut internetsladden.
Börjar bläddra i sina böcker, spela bortglömda tv-spel, dricka te i orimliga mängder. Skriva A4or fulla med väsentligheter & oväsentligheter hela natten.



Helgen har gått i verklighetsflyktens tecken. Inte en enda tanke har ägnats åt den. Ingen tanke har ägnats åt något. Jag har pausat hela världen.
Imorgon trycker jag på play, rotar fram mobilen ur garderoben och koplar in Internetsladden i datorn igen. Tankeverksamheten kommer tillbaka till verkligenheten och jag är så j-ä-v-l-a redo.

C'mon bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0