THERE ARE TWENTY YEARS TO GO, A GOLDEN AGE I KNOW

Häromdagen fyllde jag 20 år.
Dagen började redan vid 00.01 med födelsedagssång nere på pubenpuben & slutade även på pubenpuben med födelsedagssång vid 23.55.

Första födelsedagen utan familjen nära,
konstig känsla när man måste köpa tårta själv
och springa runt i affärer på jakt efter att köpa fina födelsedagspresenter själv.

Av min bror fick jag pengar, av min mamma ingenting,
eller jo ett telefon samtal som innehöll orden grattis, alla hälsar & att hon är ledsen över att dagen inte alls gått som hon velat
men det var svårt att endå dölja sin besvikelse,
för långt innerst inne spelar det ingen roll att jag fyllt 20,
men är endå det där lilla barnet och då är det bara materiella saker som räknas.

Hon kommer hem igen till veckan,
tills dess tar jag min födelsedag och stretchar ut den så långt som möjligt
Födelsedagsvecka, någon?

Hemmagjord sushi, Te & hårfärgning har gjort min kväll idag.
Feber & halsont har fått vara med på ett hörn.

Vi tänder några ljus i fönstret och låtsas som om hela världen står still.
andas in, andas ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0