BEST CASE SCENARIO; THIS IS WHAT I'VE BEEN WAITING FOR

(inlägg nr. 1 från 6 oktober som blivit bortglömt någonstans i informationsöverflödet)


Jag vet inte om det är någonslags tur som följt mina spår i helgen, men av någon anldening så känner jag mig förföljd av den.

Scenario 1:
Står inne på H&M och pillar lite på mössorna vid accesoar-avdelningen; en är för tunn, en för färgglad, en för grå, minst tre stycken som är alldeles för fula. Hittar en som kanske är okej, provar, inser att den kanske inte är så himla fin, men den varmaste av alla som trängs på hyllan. Jättegräslig blå färg. Kollar prislappen 69,50:-. Hänger tillbaka den, vänder om redo att lämna affären, ser en likadan mössa i svart, tar den utan minsta lilla betänketid och går till kassan.

Kassörska: Nämen, haha, kolla prislappen!
Visar upp prislappen, som är helt tom.
Jag: Nämen! Oj, och det som var den sista också!
Kassörska: Oj, men hmm, vad ska vi sätta för pris på den då?
Kassörska till Kassör: vad tycker du?
Kassör: Sätt 39,50:- Det tycker jag låter rimligt, då är vi inte för billiga eller för dyra..
Kassörna: Ja, så blir det.

Jag ler lite smått utåt
Skrattar nöjd-som-fan inåt.

Scenario 2:
Nästa gång jag ska åka hem är till jul.
Fick för mig att kolla SJs priser.
390:- för regionaltåg, 6 timmar.
Tänker nästan boka, så billigt är det. Men avvaktar.
Kollar priserna dagen innan den tänka dagen, kollar priserna dagen efter.
Hittar en biljett för 250:-, tar den. Inser att man måste betala 105 kronor för en platsreservation. Suckar.
Letar vidare. Hittar en 1klass biljett för 295 kronor. Där ingår inte bara platsreservation utan frukt och annat lyxigt.

Jag skrattar nöjd-som-fan utåt
Ler smått inåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0