THIS TOWN HAS GOT THE YOUTH OF ME

Saker jag ogillar med Göteborg:

Grön Express och det faktum att det kostar 40:- att ta sig in till Göteborg. 80:- Tur och retur. Vilket jävla rån. Den går alldeles för sällan också. Busshållplatsen ligger 3 kilometer härifrån. Fast det ogillar jag inte. Men Grön Express och bara tanken på hur många timmar jag spenderat på den bussen får mig att vilja utföra lobotomi på mig själv, bara för att kunna radera de bitarna ur mitt minne.


Saker jag gillar med Göteborg:

När Grön Epress lämnar Hisingen och åker över Göta Älv-bron för att landa i stadskärnan. Utsikten; där och då. Utsikten från mitten av göta älv-bron är magisk. Operan är upplyst, läppstiftet är upplyst alla de tusen båtar är upplysta och även den där stora som jag inte riktigt minns namnet på (barken krona?) är också upplyst och alla Eriksbergs kranar är upplysta och det är så fint och får mig att tänka på låten shoreline och det är en så fin syn atT den nästan framkallar tårar och de skulle säkert falla ifall det var en känsla, en syn som uppenbarat sig längre än i en sekund.

Den sekunden är nästan värd 40:-.
Men bara nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0