SHE'S A GIRL WILD, LIKE LUCY IN THE SKY; SÅ KOM HIT DANSA NAKEN MED MIG

Jag har två favoritband. Egentligen är de fler, men definitionen favoritband är olika för alla och om man ska dra linjen riktigt skarpt så återstår bara två. Kriteriet som gäller då är att man gillar ALLA låtar. ALLA låtar ALLTID. Och att man ska ha gjort det under en väldigt lång tid, ju längre tid desto bättre. Ju längre tid, desto bättre vet man att låtarna, alla ord som sjungs, alla noter som spelas verkligen har känts & betytt något. Och att de verkligen känns & betyder något. Det banden som står överst på den lista för mig är;




1. Cirkus Miramar.

För 7 år sedan hörde jag första låten. Sedan dess är de mitt allt i musikväg. De definierar mig och har definierat mig sedan och under högstadiet, gymnasiet och åren nu efter. De är de finaste jag vet, det finaste jag har. Imorgon ska jag se de live igen. Har inte räknat, men det skulle inte förvåna mig ifall det blir den 7de gången jag ser de.

Det andra bandet kan vi prata om en annan gång. För detta inlägg är dedikerat till de finaste 40+ grabbarna som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0