SANTA CLAUS IS COMING TO TOWN

Sover.
Vaknar och rusar in i badrummet, spyr lite.
Går tillbaka, sätter mig på sängen och märker att det är ljust ute.
Sover lite till.
Vaknar och rusar in i badrummet igen, spyr lite till.

Har legat i sängen hela dagen, fram till 19.24 då jag slog upp kvällens tv-tablå och märkte att Tomten är far till alla barnen skulle börja om en halvtimme. Bestämmde mig snabbt för att jag lever (fast det var knappt, efter gårdagens utekväll på kåren). Årets första julfilm kräver rätt tilltugg och rätt dryck. Skyndade mig till ICA, köpte med  mig julstjärnor, risgrynsgröt och mjölk. Laddade ner 16 julfilmer, tände 13 ljus i fönstret och myste.

Så, med det har vintern nu börjat. Julen är inom räckhåll.
När Tomten är far till alla barnen tog slut, fortsatte jag i samma spår med Merry Madagascar & Mickey Mouse's Magical Christmas. Ena var riktigt fin&bra&pirr-i-magen-julig medan den andra var raka motsatsen som skrek  kommersialism och konsumtionshets. Hade jag inte spytt på morgonen så hade jag säkert spytt av hur äcklig jag kände mig efter att ha sett den.

Antar att det måste vara så ibland, att saker jämnar ut sig. Det är ju likadant med utekvällar, hade man roligt så mår man inte helt okej dagen efter. Där har någon (gud?) tänkt till ordentligt. Allting jämnar alltid ut sig.

Imorgon åker adventsljusstaken och stjärnan upp.
Tänkte tjuvstarta med de också, men nej. Någon måtta får det vara.
(Okej, jag erkänner. De var halv-vägs uppe, när jag i ögonvrån ser två asiater stå i höghuset mittemot samtidigt som de pekar och fnissar. Kolla! sa de. Gud så konstigt, VAD är det där? Och Gud vilken ful..lampa?! NÄÄ, ska hon ha DEN i fönstret?! Fniss! fnissfniss!" Så jag tar det imorgon, såsom alla andra, då ska de få se, de där asiaterna! När de blir det enda fönstret utan en adventljusstake, vem fnissar då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0