I JUST NOD; I'VE NEVER BEEN SO GOOD AT SHAKING HANDS

Allergi: Ingen.
Aura: Lila! Vet inte, just nu känner jag mig lila.
Bakgrund: Föddes i Polen, kom till Karlskrona, fastnade i Göteborg. Hamnade på något vänster i Gävle.
Band som betytt mest för mig: Cirkus Miramar är väl det som stannat längst i hjärtat.
Band som inte är pop som betytt mest: Eminem.
Bor: Gävle (mitt ute i ingenstans).
Borde: Sova.
Brädspel: Ramses? haha, enda brädspelet jag någonsin ägt.
Bästa kentlåt: Columbus.
Bästa låten nånsin: Van Morrison - Moondance
Civilstatus: Stalker. Olyckligt kör i allt manligt som rör sig.
Coolaste ord just nu: Demokrati. Serpeniditet.
Converse: Har bara haft ett par, tror det var 2004. Eller nej! Hade ett par till år 2006.
Djur: Katter. Eller nej, jag hatar katter, men min katt är himla fin.
Dricker: Vatten & Grönt te.
Dusch/badkar: Dusch.
Dåliga vanor: Följer serier man inte borde erkänna att man följer.
Familj: Mamma & bror
Film: Big Fish, Fight Club.
Filmgenres: Highschool-komedier, Lukas Moodyssons grejer, och allt med Tim Burtons magiska skimmer.
Filmsoundtrack: Är jobbigt. Men Danny Elfman är duktig!
Filosofi/religion: Jag tror inte på gud, men Jesus lär ha varit jävligt snygg.
Flickvän: Nej.
Framtida studier: Läser just nu Informatörsprogrammet i Gävle, bara två½ år kvar nu!
Frisyr: Snedlugg & rufs
Fritid: För lite.
Färg: Svart & rött.
Färg som dominerar min garderob: Är inne på dovt med klatshiga detaljer, vinrött, svart.
Född: 891015
Författare: Lukas Moodysson, Chuck Palahniuk, Jonathan Safran Foer.
Hatar: När saker inte går som jag vill.
Humor: jävligt speciell.
Humör: Lite trött, lite irriterad, lite glad.
Hur jag ser ut: Jag drömde här om dagen att det fanns en ny låt som gick just "How I look is how i look, so this is how i look". Jag fick även för mig att det var Maskinens senaste singel.
Hårfärg: Någonslags mörkbrun/röd.
Gillar: Stjärnhimmel, höst, musik, olästa böcker (för de luktar otroligt gott).
Gillar inte: Åska, vår, tystnad och gamla böcker (för de luktar inte så gott).
Gitarrmodell: Inte insatt i sådanadär nymoderniteter.
Grupp jag har flest skivor med: Cirkus Miramar.
Grupp jag kan spela flest låtar med på gitarr: jag kan inte spela en enda låt på gitarr. men en gång i tiden kunde jag spela Ramones - Pet cementary på bas.
Goda vanor:
Gör i allmänhet: Går på universitetet & skriver. 
Idol: Lukas Moodysson har en edge som jag gärna skulle vilja ha. Pär Mauritszon. 30åriga kända män med skägg.
Intressen: Sätta vår TiVo:n (alltså apparaten som gör att man kan spela in tv-program och sedan kolla på de när man vill) på att spela in de mest konstiga dokumentärer, för att sedan när ingen är hemma kolla på de 24/7. Och sedan skriver jag också.
Indie: År 2003, så var det viktigt att säga att man var indie. Nu vet jag inte riktigt längre.
Jeans: Cheap Monday (gröna), Svarta byxor jag köpte på Åhlens rea och ett par cheap monday till, som är grå.
Just nu: Svarar jag på dessa frågor, lyssnar på Alicee in videoland - Cut the Crap och googlar på lite roliga saker då och då.
Kaffe: Äckligt. Men ibland! Ibland är det alldeles underbart.
Klarar mig inte utan: Penna&papper, goda vänner och musik (eller helst bara en laptop).
Klarar mig utan: Sport och männsikor som beter sig som om de vore maskiner.
Klädstil: Casual med en twist.
Konsert 2004: Haha, jag tror att denna listan är ganska gammal. Ska jag minnas vilka konserter jag var på 2004? Tänkte skriva The Hives, men det måste varit 2003. Cirkus Miramar såg jag första gången 2004, men den spelningen var inte minnesvärd.
Konserter att se fram emot: Markus krunegård ska spela här i gävle i vår! Och Kent!
Konst: Är till för konstnären att förstå & för oss vanliga dödliga att ta reda på.
Kortspel: Finns i sjön är en skön klassiker.
Länder jag har varit i: Norge, Danmark, Polen, Ungern. (Sedan var jag i Grekland när jag var 1, och så har jag rest genom Tyskland, men de räknas inte).
Längd: 169
Längtar efter: Mycket. Kärlek, sommar och hallonsaft.
Läser: Just nu ingenting. Jag har inte ens börjat läsa på den sista Harry Potter boken. Tror det säger allt.
Merit: Flera artiklar i GP & Piraja, 3 sålda krönikor och en såld novell. Men tyvärr har jag tjänat mer av att jobba på posten.
Mest överraskande i livet: hur små detaljer kan göra stor skillnad.
Motto: Hellre ökänd än okänd.
Musik: Jag är extremt inskränkt när det gäller musik, men den musik jag väl gillar är lite småblandad,  Jag har lyssnat på mycket indiepop i mina dagar, så det är väl där någonstans jag ligger. Får man in lite synthar i musiken, så brukar det fungera också. Ju fler instrument, desto bättre.
Musik just nu: Senaste låtarna jag lagt in på min spotify-playlist är Makthaverskan och Diskoteket. Tjejer med speciella röster som sjunger, med ett..ja. Jag vill kalla det dödspop, men det låter så fel.
Namn: Saga
Nördigt intresse: Sudoku.
Personlighet: Inskränkt egoist som tror att hon kan äga världen om hon bara så ville.
Planer för nästa vecka: Skriva hemtenta, festa, 3 föreläsningar, sova.
Planer för våren: Åh, jag vet inte än. Ska läsa retorik iaf.
Planer för sommaren: Förhoppningsvis jobba, åka på festival, bara vara.
Planer för de nästkommande åren: Känns ganska ångestframkallande att täka på det, så jag avstår.
Planer för livet: Att veta exakt hur många stjärnor det finns i universum.
Pojkvän: Nej.
Politik: Vänster.
Pryl: Mp3n är omtyckt. Men tror ändå Laptopen vinner.
Radio: Lyssnar folk på radio fortfarande?
Senast laddade skiva: Har nog aldrig laddat en full skiva. Spotify finns ju.
Senast lästa bok: Jag började läsa Jpod av Coupland, men sedan glömde jag den på bussen. Nu har någonannan börjat läsa den istället.
Ska göra nu: Borde sova. Men ska nog skriva lite på hemtentan.
Skriver: Nu för tiden blir det mest blogg & kladdar.
Smink: Foundation, rouge, puder, kajal, eyeliner, lypsyl.
Spel: Playstation 2, singstar ftw!
Spenderar min tid: Med att titta på tv-serier, sova och pyssla.
Sport: Spinning! Det är ingen sport, men vi kan låtsas.
Stjärntecken: Våg.
Studerar: Högskolan i Gävle.
Stör mig på: Männsikor som är falska, och som ändrar sig åt det sämre efter en drink eller två.
Säger ofta nuförtiden: Himla! Allting kan vara så himla. himla fint, himla jobbigt, himla konstigt. Eller inte okej.
Talar: Säkerligen för lite.
Te: Med massa mjölk. Eller grönt.
Tid sen jag såg min naturliga hårfärg: 2000? Min utväxt var dock kanske 15-20 centimeter lång innan jag färgade det igen nu i augusti.
Tidsfördriv: Sudoku & Internet.
TV: Nip/Tuck, Modern Family, Glee, Family Guy, American Dad, How I Met Your Mother, Greys Anatomy, House, Criminal Minds.
Tycker: en hel del.
Tycker synd om: Folk som inte vet vart de har sig själva. Och folk som tror för mycket om sig själva.
Vad jag tar med mig om mitt hem börjar brinna: På något vis tror jag att det skulle kännas pånytt-födande att bara släppa allt. Men såklart. Kameran, fotoalbumen.
Vill ha:
Ursprung: Jag tror att hela släkten är Polacker så långt tillbaka man kan gå.
Ålder: 20.
Älskar: Sena nätter.
Äter: Vegetariskt.
Övrigt: Ingenting är omöjligt, (speciellt inte i fantasin). Tack & Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0