SÅDANA SOM OSS; DU&JAG; VANLIGA

Jag gillar verkligen hur varje studentklyscha verkar stämma.

Det spelar ingen roll hur mycket man handlar på den lokala Ica:n, man har aldrig något ätbart i kylskåpet. Just nu har jag ägg, keso, youghurt & röda linser. Middag, någon?

Precis bredvid min port så finner man en Drop-in tvättstuga. Det är sjukt förutsägbart att den är ledig tidigt en lördagmorgon, vilket för mig som levt på vatten föregående fest-kväll med en hel del tvätt blir enormt uppskattat, men medan jag lassar in min tvätt, kan jag inte hjälpa att tycka synd om alla de små n0llorna som inte mår lika bra som mig idag.  

Jag har bara varit utomhus i sammanlagt en minut idag, ut genom min port, in i tvättstugan. Hittils har jag sett 3 tjejer i utkletat smink, för korta klänningar och rufsigt hår, gå the walk of shame. De kollar ner i marken och hoppas att ingen ska lägga märke till de, men det gör jag. Och de ser att jag ser, så de går lite fortare för att minska sin egen smärta.


Välkommna till en helt vanlig lördagsmorgon på Campus Sätra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0