I CAN'T EAT, I CAN'T SLEEP, I CAN'T DO ANYTHING

I tisdags började Göteborgs Kulturkalas, egentligen var det meningen att jag skulle ta bussen in till stan & tycka att hela världen var så underbar. Navid Modiri & Junior Boys spelade, men fick klara sig utan mig i publiken. Mamma åkte på semester förra veckan och kom hem så sjuk att jag inte kunde med att lämna henne. Gjorde te & spenderade kvällen i tv-soffan.




På onsdagen spelade Detektivbyrån & Markus Krunegård.
Världens finaste Markus Krunegård.
Mötte upp Sabine i stan, tvingade henne att köpa ut vin, som jag drack ur medan vi dödade de 4 timmar som stod mellan Detektivbyrån & världens finaste Markus Krunegård. Tog en omväg till Linné kök och bar och kände mig som världens mest vuxna 19-åring när jag satt på uteserveringen med en cosmopolitan i handen. Åkte in till stan med perfekt timing. Var korkad, tom & glad under spelningen. Kanske en av de lyckligaste människorna längst framme vid scenen, skrek mig hes. Tog sista natt-bussen hem. La mig och sov.



I Torsdags såg vi bob hund.
Tyckte att de var dåliga, men såhär i efterhand så är det en av de finaste kvällarna från denna sommaren. Sista kvällen med gänget. Åkte hem till Linnea runt 16.00, spårvagnstrubbel ledde till att den timmes långa resan blev närmare två timmar, blev trösdat med cider & vermoth när jag kom fram. Lite tjejsnack, tjuvrökning & några cidrar senare så tog vi spårvagnen in till stan. Människor, mörker, nattljus & folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk. "Alla killar säger FAN, så säger tjejerna TASTISKT! Är ni med? FAN-TASTISKT"



& Nu är sommaren slut.


Det är mörkt ute, men fortfarande varmt.
Det är söndag, min katt sover i min säng och imorgon kl. 14.00 så lämnar jag Göteborg forever.
Okej, jag kommer lagom till jul, men det känns onekligen som forever.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0