ALLT JAG KAN OM STHLM HAR JAG LÄRT MIG AV BLONDINBELLA DEL 2

Kanske något förvirrande att denna text är skriven upp-och-ner jämfört med förra.
LEV MED DET.

15.00
Ser Alingsås utanför fönstret.
Äter en banan.
Ser på True Blood s02e09.


15.18

Herrljunga
46:33 in i avsnittet, jag tittar inte ens längre, lyssnar bara.
Har plockat fram Solo.
Hör något konstigt.
Spolar tillbaka en halv minut, nej, inte ens det.
Det är en sjukt dramatisk scen, men jag vill bara skratta.
Kan vara världens bästa komedi-serie right now, det komiska är att serien inte ens har den ambitionen.


16.59

Har läst ut Solo, skrattat åt dubbelmoralen och den alldeles för dyra "pälsjackan du bara MÅSTE ha i höst".
Ja, för jag måste bära på ett dött djur i höst? Eller inte.
Har läst ut Amelia, skrattat åt den genomsyrande ungdomshetsen de prackar på dagens tanter.
Plastikoperationer förespråkas med brutal ärlighet.
 Botox is the shit! & Nu kan du fettsuga dig under lunchrasten utan bedövning!
OMG. Gud-så-bra.
Läst ur Metro, inte skrattat alls.
För tusentals barn startar skolan, i helgen blev minst 6 stycken våldtagna, någon fick sparken efter att hon skrivit på facebook att hennes chef är ett pervo-som-vill-ha-henne-SO-FCKING-BAD.
Han skrev att hon ska GET-OVER-HERSELF & han är bög och att hon får sparken.
Det sistnämnda känns som något man borde skratta åt, men jag finner en stor tragik i den storyn.
En tragik stavad ignorans. De hade jobbat på samma arbete i närmare ett halvår.
Borde man inte veta mer om varandra efter så lång tid, fann hon hans arbetsmoral låg, så kunde hon väl tagit det med honom.
Öppna era sinnen & bli BFF:s vill jag skrika åt de när jag läser den artikeln.
Men sedan så bor de i USA också, hur högt jag än skriker kommer de ändå inte höra. Synd.
Känns som om det landet behöver lite av min påstådda vishet.


17.10

Lyssnar på Laakso - My Gods, albumet dvs, eller snarare just nu denna låt.
Det är andra genomlyssningen.
FY FAN VAD - paus - tjejen som sitter brevid mig vill att jag ska öppna fönstret, en av de jobbigaste grejerna jag vet på tåg, men jag ser & ler & öppnar det. Det är ändå bara drygt en timme kvar på resan.
MARKUS KRUNEGÅRD ÄR ETT GENI.


17.31

Redigerar bilder från Jonathan & Axels 44-årskalas. Ibland blir det så, man tar bilder, redigerar de, lägger ut de på Internet där alla inblandade får ta del av de och skriva vitsiga kommentarer, för att sedan glömmas bort. Månader senare kollar man igenom bilderna med lite andra ögon och ser bilder man inte sett tidigare, bilder som inte varit värda 5 minuters omtanke i photoshop.
Här har ni de tre som råkade ut för just detta scenario idag.





17.34
Nu lyssnar jag på Navid Modiri & Gudarna - Telefonsvararen.
Jag kan inte förstå vad den handlar om, den känns så ologiskt? Vad är det som sitter fast, där det en gång satt?
Men den är klatschig, får mig att vilja sitt-dansa här i vagn nr. 12 på plats nr. 54.
Sjunga vill jag göra också.
Lite farligt att lyssna på så bra låtar när man är i vissa situationer.
Jag ska bara lyssna på sista refrängen sedan stänger jag ner och ser mig avsnitt s01e06 av Drop Dead Diva.

17.44

Är hungrig, tog bara med mig bananer. Ja, i plural, haha. Liskom hur tänkte jag här? Jag står i affären och ser bananer och tänker, ja, jag ska åka tåg i några timmar, jag åt frukost klockan 8 och lär ju bli hungrig, så jag köper två bananer?!
Ibland vet jag inte vad jag ska göra med mig själv, som tur är så jämnar det ut sig själv med gånger som jag inte vet vad jag skulle göra _utan_ mig själv. Hoppas min bror har något varm+gott+inte bränt (en big time-pik, jag vet att du läser det här).  I alla fall om jag skriver Alexander Dunerfors här, ego-googlare.

18.09

"du säger att du är knäpp och konstig på något sätt
men alla är märkliga alla är galna
står och döljer det på tunnelbanan"

Beräknad försening; 15 minuter.
 

18.14
skickade ett sms till min bror
Beräknad försening; 10 minuter.


En liten lögn från mig, som tar tid från honom
& ger den till mig, intalar mig själv att det är okej.
Känner mig lite som Robin Hood.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0